Lidt om opstarten af Højskoleforeningen Vendsyssel

Højskoleforeningen Vendsyssel blev formelt startet den 31. oktober 2005

Ideen til Højskoleforeningen Vendsyssel blev søsat i det meget tidlige foråret 2005.
  • Initiativtagere var Ellen Majgaard Bjerre og Inger Møller Nielsen, som mente at det kunne være godt at have et samlingspunkt for det sociale netværk fremadrettet

• Ved den første bekendtgørelse af ideen på de voksne gymnasters hold ”Vendelboerne” var en række personer straks med på den dagsorden og smed på stedet 100,- kroner i plastikposen, som start på medlemsskabet og med mulighed for at vi kunne få penge til at sende kuverter ud for at fortælle om vore arrangementer

• Der blev prikket til nogle personer til at være med i et opstartsudvalg, som ved generalforsamlingen i oktober blev til 1. bestyrelse.

• Første møde i opstartsudvalget var i marts 2005

• Første bestyrelse bestod af: Inger Møller (formand), Ellen Majgaard Bjerre (sekretær), Thomas Jørgensen (regnskab), Ivan Byskov, Holger J. Nielsen, og suppleanterne Mette Ovesen, Johannes Bjerre.

• Der blev lavet et program – ikke på engang, men efterhånden som tiden skred frem i efteråret 2005.

• Alle arrangementer vi planlagde det første år blev gennemført og foreningen havde 150 medlemmer efter årets udgang – en succes var vi alle enige om – det var sjovt, og vi havde allerede lidt penge i kassen.

• Vi fik også det første år vores første hjemmeside på www.visamles.dk

• Første generalforsamling var på Halvorsminde Ungdomsskole den 31. oktober 2005 hvor vi fik vore vedtægter fremlagt, rettet til og godkendt

Opdateret: 24.03.2024