Søndag, den 8. december 2024, kl. 13.00

Julegåtur i Vester Aslund Plantage ved Gandrup

På turen vil vi gå en tur i det forhåbentligt sneklædte vinterlandskab i Vester Aslund Plantage, der er beliggende nordvest for Gandrup.
Alt efter vejr og energi vil vi gå rundt i skoven. Der er flere afmærkede ruter rundt i området.

Størstedelen af plantagen består af nåletræer, hvor rødgran, bjergfyr og skovfyr er de mest almindelige. Indimellem findes små partier af løvskov med bøg og lidt eg.

De mange gravhøje i plantagen vidner om bosættelser i området helt tilbage til bronzealderen for 3.500 år siden. De mest markante af disse høje er Hellighøje.
Se mere om området her.

Vi vender tilbage til hytten, hvor vi kan ønske hinanden en god jul, mens vi nyder æbleskiver og gløgg ved bålet. Vi har i lighed med sidste år booket hytten, så vi har mulighed for at sidde inde og har adgang til toilet.

Mødested:
Kør mod Hals. På omfartsvejen nord for Gandrup kommer Aslundvej på venstre hånd (mod nord).
Drej ind på den og følg den. Efter at have krydset Øster Hassing Vej, fortsæt frem, indtil I på venstre hånd møder et skilt: Vester Aslund Hytten. Så er I ved at være fremme.
Ved akut brug for hjælp ring: 40 58 18 43 (Henning Nielsen).

Deltagelse i turen er gratis, men af hensyn til indkøb bedes I tilmelde jer senest 1. december.
Alle deltager medbringer selv krus, tallerken og teske. Foreningen sørger for æbleskiver og gløgg ved bålet.

Tilmelding: Senest 1. december 2024.

Pris:              Gratis

Tilmelding:    Senest 15. februar 2024     - via Tilmelding her på hjemmesiden