Tirsdag, den 26. marts 2024, kl. 19.30, på Vendsyssel Teater

Håndværkerne

De fleste kender det. Du skal have renoveret dit hus. Projektet trækker i langdrag, og du har for længst mistet overblikket. Håndværkerne render ind og ud af hoveddøren, de smider om sig med fagtermer, som du blot nikker anerkendende til, for du vil jo helst ikke ligne en idiot.

Manfred og Alice, et ungt par, har købt deres første hus sammen. Et godt gammelt renoveringsprojekt og nu skal du bare i gang med at istandsætte ruinen til det, som en gang skal blive deres drømmehjem. Eller det vil sige, de har hyret en gruppe håndværkere, sort, til at tage sig af sagen. Men der er meget at gøre – renoveringen er ekstremt kompliceret, og det koster at få sine boligdrømme til at gå i opfyldelse. I hvert fald hvis man spørger håndværkerne. Og de ved jo, hvad de taler om…

Snart begynder rædselsregimet at indfinde sig, og hele dette renoveringshelvede hidkalder en hidtil ukendt brutalitet frem i Alice og Manfred.

Line Knutzons forestilling er en morbid og absurd komedie om nutidens frådende materialisme, parforholdets til tider sygelige sider og en økonomi i frit fald. Og så er det også en fortælling om to mennesker, omgivet af angst, kaos og tosomhed, der tvinges til at se sig selv og deres fordomme i øjnene.

Medvirkende: Charlotte Amalie K. Kehlet, Jacob Weble, Kirsten Peuliche, Joachim Bach Rosendahl, Jørgen Bing, William Halken, Troels Kortegaard Ullerup, Josephine Raahauge.

Pris:              245,- kr.

Tilmelding: