Mandag, den 22. april 2024, kl. 19.30, på Aalborg Kloster, Klosterjordet 1, Aalborg

Besøg Aalborg Kloster med rundvisning

Aalborg Kloster er et historisk sted, Danmarks ældste sociale institution og blandt landets ældste beboede bygningskomplekser med i alt 27 lejeboliger.

På Aalborg Kloster, der er et af Nordeuropas bedst bevarede klosteranlæg, vil vi få en rundvisning ved klosterforstanderen eller portneren.

Vi vil blive vist rundt i de historiske bygninger med bl.a. munkenes spisesal, priorens stue og den smukke munkegang samt kapitelsalen med enestående kalkmalerier fra 1500-tallet.

Turen, der er på ca. 1½ time, går gennem de historiske lokaler og klosterkirken (hvis den ikke er optaget af kirkelige handlinger). Undervejs vil vi høre om klosterets næsten 600årige historie.

Derudover vil vi høre om dagligdagen i nutidens Aalborg Kloster og om driften af den selvejende institution. Og der vil også blive lejlighed til at se dele af klosteret, som normalt ikke er tilgængelige for offentligheden.

Pris:              100,- kr.

Tilmelding:
 Senest 31. marts 2024     - via Tilmelding her på hjemmesiden (begrænset antal deltagere)