Højskoleforeningen Vendsyssel
Skip Navigation Links

Højskoleforeningen Vendsyssel er en forening, hvor alle, der sætter pris på fortsat at udvikle sig, at få gode oplevelser og at have et godt samvær eller netværk, kan være med.

Kommende arrangementer

Se under Arrangementer/Oversigt ovenfor for at læse mere om arrangementerne og for tilmelding for medlemmer og evt. køb af billetter (for øvrige)!

Gåture - sammen og på afstand
Alle ture er ganske gratis, men kræver tilmelding. Deltagelse forudsætter betaling af kontingent for 2020-21.

Jule/vintertur i Ølandskoven

Mandag, den 14. december 2020, kl. 13.00
Turen på ca. 3 km vil gå gennem en varieret skov. Når vi er færdig med turen, kører vi til Glarborgen – et aktivitets- og oplevelsesområde i Øland Skov, som er et område på 3 ha. Området er ved at blive omdannet til et aktivitets- og oplevelsesområde. Her er der mulighed for mennesker i alle aldre at styrke det fysiske og mentale helbred, gennem leg og læring i naturen. Her vil vi gå en lille tur rundt på ca 1 km og se det nye aktivitetsområde, som er lavet med frivillig arbejdskraft.
Adgang/ indkørsel fra Urbakken på Øland mod shelterpladsen. Parkering ved shelterpladsen. Følg skiltene videre mod Glarborgen -  Adressen er Urbakken 14C.

Mødested: P-plads, Vester Skovvej 25, Brovst.

Tilmelding: Senest 08.12.2020

Slotved Skov/Dyrehave (vest for Sindal)

Lørdag, den 19. december 2020, kl. 10.00
Turen bliver på 3–4 km – husk fornuftig påklædning.

Medbring: Lidt til munden og varmt til halsen. Der er et madpakkehus tæt på P-pladsen, hvor vi kan sidde og nyde maden efter gåturen.

Mødested: P-pladsen, Astrupvej 183, 9870 Sindal
Se kortet over området her

I kan læse mere om området her:

Tilmelding: Senest 15.12.2020

Guidet tur i Hammer Bakker

Tirsdag, den 4. maj 2021, kl. 10.00

På en vandretur gennem de smukke Hammer Bakker vil Naturvejleder Ole Henrichsen fortælle om den spændende natur og områdets brogede fortid. Vi besøger Pebermosen, hvor Nøkken venter tålmodigt under det sorte vandspejl, bøgeskoven med gamle knudrede stammer og det åbne land, hvor blikket kan vandre frit over Vendsyssel.
Turen snor sig ad små stier og er ca 2 km lang. Ikke egnet for dårligt gående.

Mødested: Shelterpladsen. Tag vejen mellem Vodskov og Grinsted, som hedder Gennem Bakkerne. Der bliver sat skilt op til shelterpladsen.

Tilmelding: Senest 27.04.2021

Du kan stadig nå at betale kontingent for denne sæson på www.højskoleforeningen-vendsyssel.dk

Højskoleforeningen Vendsyssel . Mimersvej 4 . 9700 Brønderslev . CVR 35900659 . 20809393 . E-mail: johannes.klinkby.bjerre@gmail.com
Arkiv  Links  Facebook