Højskoleforeningen Vendsyssel
Skip Navigation Links

Højskoleforeningen Vendsyssel er en forening, hvor alle, der sætter pris på fortsat at udvikle sig, at få gode oplevelser og at have et godt samvær eller netværk, kan være med.

Kommende arrangementer

Se under Arrangementer/Oversigt ovenfor for at læse mere om arrangementerne og for tilmelding for medlemmer og evt. køb af billetter (for øvrige)!

Gåture - sammen og på afstand
Alle ture, der annonceres her på hjemmesiden, er ganske gratis, men kræver tilmelding. Deltagelse forudsætter betaling af kontingent for 2020-21.
Medbring gerne noget at spise efterfølgende!

Thise Bakker

Lørdag den 10. april 2021, kl. 10.00

Mødested: P-plads ved Thise Kirke.
Ca. 1½ times gåtur i de skønne bakker i området.
Medbring gerne lidt nemt til frokost/eftermiddagskaffen, som vi kan nyde i madpakkebygningen i nærheden af P pladsen.
Det bliver Kaj Andersen, som står for turen – hver søndag er han og en flok lokale på motionsture i området og har været det i mange år.

Bangsbo-området, Frederikshavn

Onsdag den 21. april 2021, kl. 13.00
Lørdag den 24. april 2021, kl. 10.00

Mødested:
Gåturen starter ved Nordjyllands Kystmuseum, P-plads, Dronning Margrethesvej 6, 9900 Frederikshavn.

Turen er ca. 4,5 km, lettere kuperet terræn. Vi går gennem Bangsboskoven op til Pikkerbakken og tilbage til museet gennem Den Botaniske Have.

Området omkring Hovedgården Bangsbo kan dateres tilbage til 1364 og byder på noget af landsdelens mest storslåede natur – dannet under den seneste istid med høje bakker og dybe slugter. Bag Bangsbo Hovedgård finder du dyreparken med dådyr og kronhjorte.

Her er også en stor naturlegeplads – et sted at nyde madkurven. Så tag gerne noget med til at drikke/ spise - koldt/ varmt, alt efter vejret og eget ønske.

Læs mere på:

Storskoven, Dronninglund

Torsdag, den 15. april 2021, kl. 10.00

Mødested: P-plads på Storskovvej (på venstre side, når I kommer fra Dronninglund).
Turen varer ca. 1½-2 timer i et kuperet terræn.
Vi vil komme forbi Knøsen, en bronzehøj, Vendsyssels højeste punkt, og Knaghøj, hvor Knaghøjkællingen boede. Hun var hul bagfra, men normal forfra..

Vi vil gå i et afslappet tempo, så vi alle kan nyde den smukke natur.
Husk noget at drikke (varmt eller koldt) og eventuelt lidt at spise.
Læs mere om området, Dronninglund Storskov og Sømosen på Visit Brønderslev, www.visitbroenderslev.dk.

Guidet tur i Hammer Bakker

Tirsdag, den 4. maj 2021, kl. 10.00

På en vandretur gennem de smukke Hammer Bakker vil Naturvejleder Ole Henrichsen fortælle om den spændende natur og områdets brogede fortid. Vi besøger Pebermosen, hvor Nøkken venter tålmodigt under det sorte vandspejl, bøgeskoven med gamle knudrede stammer og det åbne land, hvor blikket kan vandre frit over Vendsyssel.
Turen snor sig ad små stier og er ca 2 km lang. Ikke egnet for dårligt gående.

Mødested: Shelterpladsen. Tag vejen mellem Vodskov og Grindsted, som hedder Gennem Bakkerne. Der bliver sat skilt op til shelterpladsen.

Når situationen forhåbentlig snart bliver bedre i Danmark, vil der her komme nye spændende arrangementer. Men pga. COVID-19 kan vi ikke planlægge møder og arrangementer i foråret/forsommeren 2021.

Du kan stadig nå at betale kontingent for denne sæson på www.højskoleforeningen-vendsyssel.dk

Højskoleforeningen Vendsyssel . Mimersvej 4 . 9700 Brønderslev . CVR 35900659 . 20809393 . E-mail: johannes.klinkby.bjerre@gmail.com
Arkiv  Links  Facebook
      Opdateret: 10.04.2021