Højskoleforeningen Vendsyssel
Skip Navigation Links

Højskoleforeningen Vendsyssel er en forening, hvor alle, der sætter pris på fortsat at udvikle sig, at få gode oplevelser og at have et godt samvær eller netværk, kan være med.

Kommende arrangementer

Se under Arrangementer/Oversigt ovenfor for at læse mere om arrangementerne og for tilmelding for medlemmer og evt. køb af billetter (for øvrige)!

Gåture - sammen og på afstand
Alle gåture, der annonceres her på hjemmesiden, er ganske gratis, men kræver tilmelding. Deltagelse forudsætter betaling af kontingent for 2020-21.
Medbring gerne noget at spise efterfølgende!

Guidet tur i Hammer Bakker

Tirsdag, den 4. maj 2021, kl. 10.00

På en vandretur gennem de smukke Hammer Bakker vil Naturvejleder Ole Henrichsen fortælle om den spændende natur og områdets brogede fortid. Vi besøger Pebermosen, hvor Nøkken venter tålmodigt under det sorte vandspejl, bøgeskoven med gamle knudrede stammer og det åbne land, hvor blikket kan vandre frit over Vendsyssel.
Turen snor sig ad små stier og er ca 2 km lang. Ikke egnet for dårligt gående.

Mødested: Shelterpladsen. Tag vejen mellem Vodskov og Grindsted, som hedder Gennem Bakkerne, til det område, der hedder "Brødland".

Antal deltagere: 50.

Præstegårdsbakkerne i Bjergby

Tirsdag, den 18. maj 2021, kl. 13.30

Mødested: Aktivitetshuset Solhjem, Præstevænget 1, Bjergby, 9800 Hjørring.

Gåturen er på ca. 2 km i det fredede område på anlagte stier, bro over vandløb og med enkelte store stigninger.

Det tidligere plejehjem "Solhjem" ligger op til skulpturparken Peterspladsen og til det fredede område Præstebakkerne med udsigt til Vesterhavet tæt på Bjergby Kirke. Den 15. november 2015 kunne områdets beboere købe det tidligere plejehjem, og h
uset er nu kendt som Aktivitetshuset Solhjem.  www.solhjem.dk

Her nyder vi den medbragte kaffe, - der er borde og stole på terrasserne.

Kim Nygård Hansen, der er en af de stærke kræfter bag projektet Solhjem. Først erhvervelsen og dernæst brugen af huset. Kim vil kort berette om vejen fra alderdomshjem til Aktivitetshus.

Vi kan næsten ikke sige Solhjem uden at sige Danmarks Peter og Peterspladsen, så et par historier om ham og hans kunst (skulpturer og malerier) får vi nok også. www.peterspladsen.dk

Når situationen forhåbentlig snart bliver bedre i Danmark, vil der her komme nye spændende arrangementer. Men pga. COVID-19 kan vi ikke planlægge møder og arrangementer i foråret/forsommeren 2021.

Du kan stadig nå at betale kontingent for denne sæson på www.højskoleforeningen-vendsyssel.dk

Højskoleforeningen Vendsyssel . Mimersvej 4 . 9700 Brønderslev . CVR 35900659 . 20809393 . E-mail: johannes.klinkby.bjerre@gmail.com
Arkiv  Links  Facebook
      Opdateret: 04.05.2021